Michael Maciaszczyk

Skrzypek i dyrygent rozpoznawalny dzięki swoim porywającym interpretacjom i wyjątkowej wrażliwości na barwę dźwięku. Zwykł mawiać: „Sztuka nie uznaje kompromisów – może być dobra lub zła. Pomiędzy nie istnieje nic wartościowego. Ponosimy jako twórcy pełną odpowiedzialność za to, co dobre i złe w sztuce, jeśli w ogóle jesteśmy w stanie określić, czym ona jest. Dla mnie to konsekwencja poszukiwań i pragnienia przekraczania granic, znajdowania nowych horyzontów”.

Nigdy nie ograniczał swojej działalności do jednego gatunku muzycznego, jak i tylko do muzyki. Tworzenie platform łączenia sztuk wszelkich zawsze było w kręgu zainteresowań muzyka, który czerpie natchnienie z malarstwa, rzeźby, teatru, literatury i poezji. Dzięki temu powstają, jak mawia, oryginalne dialekty muzycznej wypowiedzi. Maluje muzyką obrazy i opowiada za każdym razem swoiste historie, które odbiorcy mogą znaleźć w jego interpretacjach. Dyrygentura była naturalnym efektem tych poszukiwań.

Ogromny wpływ na muzyka, związanego na co dzień z Wiedniem, miały doświadczenia zebrane w Wiener KammerOrchester (koncertmistrz), Wiener Staatsoper, Wiener Philharmoniker, GoldbergTrioWien, Toyota Master Players, Ensemble Wiener Collage i innych zespołach oraz praca z wieloma autorytetami muzycznego świata.

Koncertuje na całym świecie jako skrzypek i dyrygent, współpracując z takimi zespołami jak: Wiener KammerOrchester, Wuerttembergische Philharmonie Reutlingen, Niederoesterreichische Tonkuenstler Orchester, Bilkent Symphony Orchestra, Orchestra Filarmonica Marchigiana, Orchestra Sinfonica di Lecce, Nagoya Philharmonic Orchestra, Zapado Cesky Symfonicky Orchestr, Wiener Klassik Orchester, Beijing CCM Symphony Orchestra.

Dyrektor artystyczny Polish Art Philharmonic i Festival dell’Arte, gościnny profesor Central Conservatory of Music w Pekinie.